Cum influențează sportul persoanele cu probleme cardiovasculare

Cum influențează sportul persoanele cu probleme cardiovasculare

 

 

Odată cu înaintarea în vârstă problemele cardiovasculare sunt din ce în ce mai prezente. Hipertensiunea, presiunea sanguină și probleme ale arterelor coronariene sunt cele mai frecvente.

 

Hipertensiunea mai este denumită și ucigașul tăcut deoarece de obicei nu are simptome notabile.

 

Inima are nevoie de exerciții la fel ca oricare alt mușchi. Mușchii care sunt utilizați în mod regulat devin mai puternici și mai sănătoși, în timp ce mușchii care nu sunt folosiți slăbesc și se atrofiază. Când organismul este supus la mișcare, inima pompeză mai mult sânge prin corp și continua să lucreze la o eficiență optimă.

 

Exercițiile fizice regulate ajută, de asemenea, la menținerea flexibilă a arterelor și a altor vase de sânge, asigurând un flux sanguin bun și o tensiune arterială normală.

 

Beneficiile exercițiilor:


Exercițiile sunt prezente atât în perioada de prevenție cât și de reabilitare. Trebuie să recunoaștem că antrenamentele aduc beneficii extraordinare persoanelor ce au probleme cardiovasculare.

 

Linii generale recomandate


  • atenție la diuretice (în general recomandate de medic). Nevoia deasă de a urina poate duce la deshidratare, beți apă constant;
  • dacă există operație de bypass, există posibilitatea aparitiei unor probleme ale venelor la picioare. Se recomanda exercițiile în plantar flexie ceea ce va îmbunătăți circulația;
  • intensitatea să fie undeva între 40-70 din FC Max (frecvența cardiacă maximă admisă);
  • 3-6 antrenamente pe saptamână/30-60 minute;
  • mers, înot, bicicletă ar trebui să fie bazele antrenamentului;
  • înainte de a intra în antrenamentele cu greutăți ar trebui să aveți cel puțin 12 săptămâni de antrenamente cardiovasculare;
  • greutăți mici/ repetări 15 plus;
  • se recomandă exerciții unilaterale sau monolaterale.

Precauții:


  • evitați exercițiile izometrice;
  • respirație normală și corectă;
  • evitați exercițiile cu brațele deasupra capului;
  • înainte de antrenamentele cu greutăți faceți 12 săptămâni de antrenamente cardio.


S-a demonstrat că antrenamentul crește absorbția maximă de oxigen (VO2max), îmbunătățește funcția endotelială și fluxul de rezervă miocardică.

 

Exercițiile de reabilitare cardiacă scad depresia la pacienții cu boli de inimă care suferă un eveniment coronarian major.

 

Ce pot face pentru a-mi reduce riscul de boli de inima?


Rămâneți la o greutate sănătoasă. Excesul de greutate sau obezitatea crește riscul de probleme cardiovasculare. Acest lucru se datorează factorilor de risc pentru boli de inimă, inclusiv niveluri crescute de colesterol și trigliceride din sânge, hipertensiune arterială și diabet. Controlul greutății poate reduce aceste riscuri.

 

Mâncați o dietă sănătoasă. Încercați să limitați grăsimile saturate, alimentele bogate în sodiu și zaharurile adăugate. Mănâncă multe fructe proaspete, legume și cereale integrale. 

 

Dieta DASH este un exemplu de plan alimentar care vă poate ajuta să scadeți tensiunea arterială și colesterolul, două aspecten care pot reduce riscul apariției bolilor de inimă.

 

Fitness Coach: Florin Cujbă

Leave a Comment

Your email address will not be published.