Dezvoltarea aptitudinilor fizice la copii este extrem de importantă. Calități că echilibru, îndemânare, coordonare, la vârstele fragede aceste activități pregătesc organismul pentru a face pasul către sporturi de performanță unde se regăsesc mult mai ușor talentele ce trebuie să șlefuiți. Până la perioada de performanță aș vrea să vorbesc despre beneficiile sportive În primul rând în perioada 4-8 ani este mai util dacă am încercat să introducă activități ludice prin urmare să obțină rezultatele dorite. Cu toții știm că metoda de a juca din cele mai bune rezultate din cauza implicării emoționale. Însă despre ce beneficii putem vorbi? Mișcarea ajuta la dezvoltarea activității pulmonare, la creșterea capacităților activității ncardiovasculare și mai exact la circulația aerului în organism. O bună oxigenare a plămânilor și a sângelui ajutat la dezvoltarea capacității pulmonare de a performa în timpul efortului. Organismul eliminat mai ușor dioxidul de carbon astfel păstrând sângele oxigenat la cote maxime pentru perioade considerabile de timp. Cu toții știm cât de greu le este copiilor să reziste la dulciuri, sucuri procesate, zahar rafinat și așa mai departe. Prin sport ajutăm la eliminarea acestora păstrând o predispoziție a organismului către o condiție fizică bună. De asemenea, aceste vârste stresul este prezent. De la integrarea în colectivitate, până la diferența de capacități fizice între copii, toate acestea aduc stres copilului. Sportul reglează presiunea sanguină ceea ce duce la reducerea stresului. Construirea caracterului este un aspect ce trebuie menționat. Prin interacțiunea cu alți copii prin jocuri de echipe, task-ri individual sau de echipă, responsabilizarea ducerii la bun sfârșit a unei acțiuni și așa mai departe, toate acestea construiesc caracterul copilului. Disciplinare. De la începerea clasei la oră fixă, la structura clasei (încălzire, antrenament, cooldown), perseverența către dobândire a diferitelor tehnici specifice disciplinei respective, toate acestea duc la descoperirea potențialului maxim. Dezvoltarea de relații între colegi, relații de tip echipă, relații de tip încurajare, relații de tip competiție, toate acestea construiesc copilul pentru viața echilibrată.